lördag 30 mars 2013

Att leva i en pekbok!

Hej!
Nu tänkte jag berätta om hur det är att leva i en pekbok... För här i Brasilien är det som tidigare nämnt svårt att kommunicera med befolkningen om man inte pratar portugisiska. Så här efter 2 månader i landet har vi ju lärt oss några få ord men även när vi försöker kommunicera med våra portugisiska ord (som vi tycker låter väldigt portugisiska) så tittar alla på oss och verkar ha bestämt sig för att inte förstå! Så nu är det nästan så att peka-leken är det första man tar till och den är ganska kul!:) Häromdagen skulle jag boka pedikyr tid till mig och Stina. Jag gick in på salongen sa Hej, pekade på mina tår... Varav killen frågar om jag ska ha både manikyr och pedikyr (tror jag), pekar på tårna igen, då skickar han fram en annan som jobbar där... Dax igen... pekar på mina tår, hon nickar, jag säger kl sex, hon nickar, jag säger 2 personer, hon upprepar 2 personer... sedan säger vi hejdå och jag går hem till Stina och berättar att jag tror jag har bokat tid till oss kl 18 samma dag! (och de hade jag!)
För att bli bra på peka-leken behöver du kunna 1. Peka 2. Några få ord på lämpligt språk 3. Le/Skratta (användbart då ni absolut inte förstår varandra, vem blir inte glad av en glad person liksom)

Nu har vi inte många dagar kvar i Fortaleza och ännu färre träningsdagar.. Vi är ju på träningsläger vilket kanske inte framgått så tydligt av bloggen då jag knappt skrivit om de.
Men iaf 2 månaders träning är avklarad och återstår typ 2 veckors träning. Brasseträningen består ju av mycket bollberöring och de har vi absolut fått! Framstegen är svåra att se så här när man är i det... Träningspassen vi haft halv tre har min kropp mest fokus på att hålla kroppstemperaturen på en ok nivå men när man sen tränar tidigt kl 07 eller sent kl 16 så kan man även reflektera lite över vad det är man håller på med... Och då kommer den stora frågan... Hur svårt ska de vara att göra rätt? Jag menar efter två månader varför kan inte stop & set, topspinnnn, around the ball vara självklarheter för hjärnan tillsammans med kroppen att utföra! Okej allt behöver ju inte sitta för vi måste ju ha någon anledning att komma tillbaka nästa år... Så Tessan -Patient!

Hoppas alla där hemma har en riktigt skön påsk! Vi gör iaf så gott vi kan... Stina och Kristina ligger och grillar sig på Crocobeach (får en massage) just nu och ikväll är vi bjudna till Malin och Sigge för att fira påskafton med poolhäng, öl och snacks! :)

Glad Påsk!




Vi har gått och blivit "stammisar" på hotell Oasis... En bra start med deras hotellfrukost sedan skönt häng vid deras härliga pool...

Turning Torso





Lunch caipirinhan- den bästa caipirinhan?



Söndagsbåttur med tjejerna- Hög säkerhet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar