tisdag 12 februari 2013

Bra träning men sådär med internetet....

Hej 
Bloggandet går sådär.... Detta skrev jag förra veckan, men ville inte fastna i cyberspace då! Testar nu!



Känner att jag måste skriva innan mor får syn på att vi bor mitt emot ett knarkkvarter. Det är egentligen ett fint hus, bättre än alla plockepin hög hus, som det finns gott om och där det inte finns en tanke kring hur omgivningen blir om ni frågar en planarkitekt!

Men vi ska ändock förmodligen flytta så att vi kommer närmre planerna. Just nu är det 30 min gång, vilket funkar, men går det att komma närmre så vore det bra. En pool också, det kan vi tänka oss. Okej!?! 

Trots att det är regnperiod har vi inte märkt mycket av det. Någon gång regnade det på morgonen. Då solen, kvällen innan gick ner i säck. Så som den lanttös man är förstod jag att nu blir det regn imorgon. Mycket riktigt! :)

På tre dagar har vi nu haft fem bollpass.  Mycket passövningar och repetitioner. Ack så nyttigt! Men det känns i låren…
Wesley ger mycket feedback, vilket är bra. "Tyvärr" är det mycket som man brukar få höra, men måste få höra, eftersom jag inte lyckas träna bort dem! "Stor hand i bollträffen, sträck på armen, vänta på passet, accelerera snabbare, håll ihop händerna i baggern, böj mer på knäna, passa upp och ner, kom runt bollen och rikta dit passet ska. Ja… Man har en hel del att förbättra. Wesley är samtidigt peppande som tjatig så passar mig fint!

För övrigt går Stina runt och planerar resan hit till nästa år, vilket ju bådar gått. Men vi försöker påminna henne om att leva i nuet och att vi faktiskt är här nu!! 
Therese sköter sig ypperligt som kokerska. Hon fick hjälp med städningen häromdagen då en tjej ringde på och hade nya lakan och städsaker i högsta hugg. Jag släppte varmt in henne! :)
(Eftersom jag och Stina ska plugga mellan träning och vila, har Therese tagit på sig denna roll! Hon får dock lite hjälp!)

Det är inga problem att äta sina "fem frukter om dagen" här. Blir en hel del fruktsallad. En kokt majskolv på väg hem från träningen har blivit lite av en tradition. Jag är dock provdockan och måste ju testa lite av varje, igår blev det en glass, i stil med choklad glass, trodde jag... När Therese sa att det var oliver som de blandar i glassen tänkte vi alla att nej, det var vindruvor hon såg! Men icke, läskad av min glass var jag, tills jag smakade på olivglass! urk! Inget jag ska tipsa SIA om! 

Kan hända att det blir träningsbilder på team Beavers senare, då jag ska ta lite kort på deras träning i em!! Men här är ett smakprov på lite av oss:

Stina kollar ner på "pre-karnevalen" som delvis gick förbi vårt hus

Ett par killar med taktkänsla, får visa dem jordfräsen i Olinda nästa helg.

Therese nöjd med sitt inköp


Kramar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar